Poliktik!

Herregud vad  det snackas politik just nu, nästan lite för mycket.
aja jag sa ju att jag skulle lägga ut min lilla eller stora debatt med idioterna som gillade SD men dom gick in på min blogg och det verkade som dom inte gilla det så jag får väl vara lite snäll mot dom och inte göra det, men jag undrar varför dom blev så arga för det, står dom inte för det dom tycker eller?

Hade tänkt säga lite vad jag tycker om valet nu då eftersom alla andra gör det ;)

Jag tycker att det är helt fel och hemskt att SD kom med i riksdagen, jag tror att demokratin i landet kommer att försvina sakta och säkert. och vårt samhälle kommer inte att utvecklas något alls. och ett argument jag hade till mina kära motståndare i debatten var att vi lever i 2010 -talet och inte 1810 talet och då borde man kunna acceptera och respektera varandra oavsett vad man har för hudfärg, hemland och religion. håller ni med mig eller?
den att vi ska utrotta om man nu kan kalla det för det, dom homosexuella. man får väl för fan älska vem man vill och det spelar ingen roll om det är en tjej eller kille.

okej nu lämnar jag SD och går över till Alliansen och dom rödgröna. jag tycker det var grymt kul för miljöpartiet att ha ökat så mycket, dom låg på 7 plats i valet 06 och nu är dom regeringens 3:dje största parti, så ett stort grattis till dom. sen tycker jag personligen att det är fel att ha block för det gör vårat land lite odemokratiskt. varför jag tycker det är därför att nu fick S mest röster av svenska folket men alliansen fick mest röster totalt utav blocken vilket gör att vi svenskar inte får det vi röstade på. vi ville ha S som styrande parti men vi fick istället M. odemokratiskt tycker jag men men. och sen var det ju ganska lika mellan S och M men rätt ska vara rätt tycker jag. haha nu blev det väldigt långt, eller egentligen inte om man tänker efter men tror ingen kommer orka läsa detta haha.


Kommentarer
Postat av: Emma

Håller med dig till 100 procent!

Du har HELT rätt!

btx jättefin blogg du har! :)<3

2010-09-20 @ 19:10:28
URL: http://yampis.blogg.se/
Postat av: Josse

okej, jag ser OTH :)

2010-09-20 @ 19:49:30
URL: http://josefinesoderberg.devote.se
Postat av: emelie

härligt, jo med mig är det helt okej! :P

2010-09-20 @ 20:07:32
URL: http://heavencanwait.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Din blogg: (om du har)

Skriv det du har på hjärtat!:

Trackback
RSS 2.0