Du gamla du fria....

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,

då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,

din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
din fana, högt den bragderika bära.
din fana, högt den bragderika bära.

Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,

för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.



Ja det är som sagt sveriges narionaldag idag...
Vilket jag inte bryr mig så mycket om ärligt talat, det är liksom inget specielt med det som exempel norge dom blev ju självständiga från oss på deras nationaldag, men vad bleb vi?
aja , idag har jag i alla fall solat nästan hela dagen.
plus att min bror är helt dum i huvudet. när jag ligger döär och solar min rygg så kastar han en hårt jävla fotboll på mig så jag tappar luften och får skit ont... och detta hände runt 12-12.30 och jag har fortfarande ont..
så jag hatar verkligen min bror just nu..(fast jag gör det jämt men nu lite extra mycket)
Aja nu håller min syster på att tjata , hon vill att jag ska med till tisaren och bada men då måste vi cykla och det orkar jag inte plus att jag är skit ont i mun rygg..
ikväll blir det mys pys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Din blogg: (om du har)

Skriv det du har på hjärtat!:

Trackback
RSS 2.0